Remco Reiding is op 7 mei 2013 onze gast geweest en heeft een presentatie gegeven over het Russisch ereveld en over zijn zoektocht naar nabestaanden van de omgekomen Russische soldaten. Reiding is sinds 1998 bezig met deze zoektocht naar nog levende familieleden van 865 soldaten van het Rode Leger, die begraven liggen in Leusden. Hij doorzocht hiervoor archieven in Nederland, Duitsland en Rusland en vond van 175 soldaten de nabestaanden.

Sinds zijn gepassioneerde verhaal sponsort de LCL twee oorlogsgraven.

Wilt u meer lezen over Reiding en het Russisch ereveld, lees dan verder op

www.russisch-ereveld.nl

Het heeft onze leden bijzonder verheugd dat het Zijne Koninklijke Hoogheid heeft behaagd om Remco Reiding te onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Voor zijn getoonde inzet. Dat gebeurde op 9 mei 2014 door de burgemeesters van Leusden en Amersfoort. In bijzijn van de commissaris van de koning van de provincie Utrecht en vele genodigden.