Lionsclub Leusden heeft vrijdag 10 januari een bedrag van € 500,- overhandigd aan Leusdenaar Wim Tijmensen, als bijdrage in de kosten voor een schadeherstelproject op de Filippijnen.

De heer Tijmensen vertrok donderdag 16 januari met een groep van 8 personen voor een periode van 3 weken naar het eiland Negros op de Filippijnen om daar schade te herstellen die is aangericht door de orkaan Haiyan op 8 en 9 november 2013. Het noordelijk deel van het eiland Negros lag precies in de verwoestende spoor van Haiyan. De orkaan heeft op de Filippijnen duizenden dodelijke slachtoffers gemaakt en vele honderdduizenden bewoners waren van het ene op het andere moment dakloos.
De heer Tijmensen heeft al meerdere bouwreizen gemaakt naar verschillende plekken op de wereld. Ook is hij al diverse keren op de Filippijnen geweest. De deelnemers aan de bouwreis reisdenn en verbleven op eigen kosten op de locatie. Ook namen ze hun eigen gereedschappen mee en betaalden ze de kosten van de bouwmaterialen.

Het door de Lionsclub ingezamelde bedrag is gebruikt voor de aanschaf van bouwmaterialen voor woningen.