Het was prachtig weer zondag 14 oktober toen vele wandelaars naar het gebouw van de ISVW kwamen om deel te nemen aan de jaarlijks Herfstwandeltocht van Lions club Leusden.

Er mocht gestart worden vanaf 9.00 uur, maar voor half negen meldden zich al de eerste wandelaars, die onder het genot van een kopje koffie of thee (aangeboden door de ISVW) nog even moesten wachten alvorens met de wandeling te beginnen.

De wandelaars voor de 20 en 25 km vertrokken als eersten. In de loop van de morgen meldden zich ook de deelnemers voor de kortere afstanden. Intussen waren de stempelposten al bezet en waren de restaurants Mon Chouette,  Bergzicht en de Gezelligheid eerder opengegaan dan anders op zondag om de wandelaars de gelegenheid te geven daar een kopje koffie te drinken of wat te eten.

Aan het eind van de ochtend waren de eerste wandelaars al weer terug en na inleveren van hun startbewijs stond weer een kopje koffie of thee klaar, dat vanwege het mooie weer ook op het terras genuttigd kon worden.

De parkeerwachters en de catering kregen hulp van leden van de Stichting Down Town Leusden ( een van de goede doelen die de Lions club ondersteunt), die hun taak met zichtbaar plezier vervulden.

Door het mooie weer namen enkele wandelaars het er heerlijk van door uitgebreid onderweg te pauzeren, waardoor de Lions leden de laatste binnenkomers pas om 17.30 uur konden verwelkomen.

Het was een geslaagde dag waarbij veel complimenten werden geuit over de prachtige route, de duidelijkheid van de route via de pijlen en aanvullende informatie over historie en cultuur van plaatsen langs de route.

Dus volgend jaar weer!!! 13 oktober 2019