Wat kun je verwachten als Keltische folk muziek met pittige oriëntaalse elementen vermengd wordt? Op 30 november 2014 heeft het publiek dat mogen beleven in theater De Tuin in Leusden. Het theater was tot de nok toe gevuld met verwachtingsvolle bezoekers en zij werden aangenaam verrast. De sfeer zat er goed in en het was interessant dat de muziek werd voorzien van achtergrondinformatie door een van de zangeressen waarbij ook wat werd verteld over de soms voor de luisteraars onbekende instrumenten. Het werd een mix van traditionele muziek en eigen composities. Alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een hele aangename middag.

De opbrengst van de succesvolle kaartverkoop komt volledig ten goede aan de Voedselbank Leusden.

Finvarra vervlecht keltische folkmuziek met oosterse invloeden.
Patrick (gitaren, bouzouki),
Dieke (zang, percussie),
Gwen (zang, harmonium, bouzouki),
Corné (viool, percussie) en
Evert (contrabas, gimbri) hebben een voorliefde voor keltische folk maar met een brede interesse schrikken ze er niet voor terug om te experimenteren met het combineren van verschillende muziekstijlen.
Daarbij wordt regelmatig een uitstapje gemaakt naar oosterse muziek met zijn typische toonladders en onregelmatige maatsoorten.

De bandleden bespelen soms onverwachte instrumenten zoals oosterse percussie en een harmonium afkomstig uit India. Finvarra brengt een spannende mix van zelfgeschreven nummers en opnieuw gearrangeerde Ierse traditionals, zowel opzwepende tunes als intieme ballads. De zangeressen Gwendolyn en Dieke nemen de meeste zangpartijen voor hun rekening maar regelmatig zijn de stemmen van alle bandleden te horen.
Het eerste album van Finvarra werd in juni 2013 gepresenteerd en ontvangt lovende kritieken in binnen- en buitenland. Na succesvolle optredens op festivals zoals Keltfest, Castlefest, Gothic & Fantasybeurs Rijswijk en Elf Fantasy Fair en in tientallen folkclubs en andere podia in heel Nederland werkt Finvarra momenteel aan een nieuwe plaat.

Website: www.finvarramusic.com